Kevätkokouskutsu ja jäsenkirje, maaliskuu 2011

4. Tarvikemyynti kerhon jäsenille
  5. Lopuksi...

1. Keväkokouskutsu

Oulun Numismaattisen kerhon sääntömääräinen kevätkokous on maanantaina 14.3.2011 klo 18.00 Oulun Lyseolla luokassa 14. Kokouksen tarkoituksena on esittää yhdistyslain mukaisesti edellisen vuoden tilit hyväksyttäväksi. Kokouksen esityslista löytyy alta, ja alustava vuoden 2010 toimintakertomus löytyy kerhomme www-sivuilta. Alustava toimintakertomus sekä tilinpäätös ovat saatavana myös kokouspaikalla.

Kerhon kirjanpidon tuloslaskelma ja tase voidaan postittaa halukkaille erikseen (kokouksessa molemmat ovat toki saatavilla). Ota yhteyttä jäsensihteeriin, yhteystiedot kirjeen lopussa.

2. Valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa. Mikäli kokouksen puheenjohtajaksi valitaan vuoden 2010 hallituksen jäsen, tilien hyväksymisen ajalle valitaan toinen henkilö kokousta vetämään.
  4. Hyväksytään kokouksen työjärjestys.
  5. Esitetään tilinpäätös, tilintarkastajien lausunto ja toimintakertomus.
  6. Päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille vastuuvelvollisille.
  7. Kerhon 50-vuotisjuhat (maaliskuu 2012).
  8. Käsitellään muut asiat.
    1. Nuorisojäsenen ikä 18 vuotta.
    2. Vuoden 2012 tili- ja kevätkokouksen siirtäminen maaliskuulta huhtikuulle 2012.

2. ONK:n historia talteen -projekti

Oulun Numismaattinen kerho täyttää 50 vuotta noin vuoden kuluttua maaliskuussa 2012. Olemme aloittaneet kerhon hallituksessa projektin, jossa pyrimme tallentamaan vielä tallennettavissa olevat tarinat kerhon historiasta ja tapahtumista.

Olemme keränneet tietoa mm. vanhoista pöytäkirjoista, mutta toivoisimme niiden lisäksi saavamme käsiimme muistoja ja kertomuksia kerhon merkkihenkilöistä ja -tapahtumista. Siispä pyydämme vuosikymmeniä nähneiltä jäseniltämme sähköpostilla tai paperilla vapaamuotoisia kertomuksia kerhon jäsenistä, tapahtumista, vanhoista rahoista ja muusta aiheeseen sopivasta. Voimme myös haastatella halukkaita henkilökohtaisesti.

Jos jollain jäsenellä on tallessa 30-vuotisjuhlassa vuonna 1992 pidetty esitelmä tai mahdollisesti esim. 1970-luvulla pidetty esitelmä Oulunsalon rahalöydöstä (1300-luvun rahoista), olisivat ne kovasti tervetulleita. Kaikenlainen tallettamisen arvoinen materiaali ja tieto kiinnostaa; lehtiartikkelit, esitelmät, yms.

Yhteyttä voitte ottaa projektin vetäjään, Esa Moilaseen, joko henkilökohtaisesti tai sähköpostilla sihteeri(at)oulunnumismaatikot.fi.

Olemme hyvin kiitollisia kaikesta tähän historiaprojektiin liittyvästä avusta!

3. Juhlavuoden näyttely

Olemme suunnitelleet järjestävämme kerhon 50-vuotisjuhlan kunniaksi näyttelyn Oulun Kaupunginkirjaston ala-aulassa. Näyttely olisi tarkoitus järjestää heti vuoden 2012 alussa. Näyttelyn tarkoituksena ei ole esitellä jokaista Suomen markka-ajan rahaa, vaan pyrkimyksenä on esitellä itse harrastusta ja sitä kautta päästä hieman lähemmäs myös sellaisia, jotka eivät numismatiikasta tai keräilystä vielä paljoa tiedä.

Nyt olisi hyvä keksiä näyttelyyn ideoita ja aiheita, jotka kiinnostaisivat ja pysäyttäisivät muitakin kuin alan harrastajia. Jos Sinulla on ideoita näyttelyyn - tai jopa halukkuutta osallistua sen järjestämiseen, ota yhteyttä. Kaikki ideat ovat tervetulleita! Älkää kuitenkaan pelätkö, ottamalla yhteyttä ette vielä joudu näyttelytoimikuntaan mukaan. ;-)

Timo Rätti, jäsensihteeri (yhteystiedot lopussa).

4. Tarvikemyynti kerhon jäsenille

Jani halusi välittää kaikille jäsenille terveisiä: Koska koko tarvikevarastoa on mahdotonta kuljettaa mukana kerhoilloissa, jatkamme tarvikevälitystä jälleen ennakkotilausperiaatteella. Jos haluatte noutaa tarvikkeenne kerhoillasta, kannattaa tilata tuotteet etukäteen. Tuotteet voi toki noutaa suoraan Janiltakin. Tarvikkeita voidaan toimittaa myös postin kautta, jolloin toimituskulut lisätään.

Tämän kirjeen liitteenä (ei julkaista www-sivuilla) on lista tarjolla olevista perustarvikkeista. Se on tarkoitettu ensinnäkin tiedoksi kaikille jäsenillemme (jäsenhinnat ovat hyvin kilpailukykyiset) ja toisekseen sen avulla voitte tehdä tarviketilauksia Janille. Listassa olevat hinnat ovat voimassa vain ONK:n jäsenille!

Jani Nuorala
Kartoittajantie 8
90650 Oulu
Puhelin: 044 2040 574
Sähköposti: jani(at)jncoins.com

5. Lopuksi...

• Kevään valtakunnallinen huutokauppa pidetään 2.5.2011. Hyviä kohteita otetaan vastaan sunnuntaihin 27.3. saakka! Yhteydenotot: Tero Kontiokari, meklari(at)oulunnumismaatikot.fi, 040 757 4423.
  • Osalla jäsenistämme on vielä jäsenmaksu maksamatta! Muistathan maksaa laskun, mieluiten välittömästi, kiitos. Jos et ole varma maksusi tilanteesta tai jos haluat luopua jäsenyydestä, ota yhteyttä jäsensihteeriin.
  • Jatkossa jäsenmaksulaskut voidaan lähettää myös sähköpostitse PDF-muodossa. Mikäli haluat PDF-laskun paperilaskun sijaan, ota yhteyttä.
  • Tämä jäsenkirje on luettavissa myös Internet-sivuiltamme osoitteesta http://www.oulunnumismaatikot.fi/tiedotteet/jasenkirje_2011-03.html. Tulostettava versio PDF:nä: http://www.oulunnumismaatikot.fi/tiedotteet/jasenkirje_2011-03.pdf.

Kevätterveisin,