ONK 50 vuotta 2012

3. Osakekirjahuutokauppa 3
  4. Lopuksi...

1. Syyskokouskutsu

Oulun Numismaattisen kerhon sääntömääräinen syyskokous on maanantaina 7.11.2011 klo 18:00 Oulun Lyseolla luokassa 14. Syyskokouksen aiheina ovat mm. henkilövalinnat vuodelle 2012. Kokouksen esityslista löytyy alta. Vuoden 2012 toimintasuunnitelma sekä talousarvio ovat saatavana kokouspaikalla, ja ne voidaan toimittaa myös postitse erillisestä pyynnöstä.

2. Valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja kaksi ääntenlaskijaa.
  4. Hyväksytään kokouksen työjärjestys.
  5. Vahvistetaan kerholle seuraavat vuoden 2012 tulevan toiminnan ohjaajat:
    1. Toimintasuunnitelma 2012, joka sisältää kokoontumisaikataulut sekä liittokokouksen järjestelyt.
    2. Tulo- ja menoarvio 2012.
    3. Liittymis- ja jäsenmaksujen suuruudet tulevalle kalenterivuodelle 2012. Vuonna 2011 jäsenmaksu on ollut 7 euroa. Alle 18-vuotiailta ei ole peritty jäsenmaksua. Liittymismaksua ei ole ollut. Hallitus esittää jäsenmaksun säilyttämistä ennallaan.
  6. Valitaan kerhon hallituksen jäsenet.
    1. Valitaan vuodelle 2012 kerhon puheenjohtaja, joka toimii myös kerhon hallituksen puheenjohtajana. (Vuonna 2011 kerhon puheenjohtajana on toiminut Markku Sumén.)
    2. Valitaan vuodelle 2012 kaksi hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle. (Erovuorossa ovat varsinaiset jäsenet Esa Moilanen ja Tero Kontiokari. Erovuoroisia eivät ole Timo Rätti ja Pekka Alatalo, jotka jatkanevat toisen kauden.)
    3. Valitaan vuodelle 2012 kerhon hallituksen varajäsen. (Varajäsenistä erovuorossa on Lasse Vimpari, joka valittiin syyskokouksessa 2010 puheenjohtajaksi siirtyneen Markku Suménin tilalle loppukaudeksi. Toisen vuoden jatkava varajäsen on Martti Ollinen.)
  7. Valitaan kaksi tilintarkastajaa ja heille varatilintarkastajat. (Vuonna 2011 tilintarkastajina ovat toimineet Reijo Karppinen ja Juha Vuorio. Varatilintarkastajina ovat toimineet Ahti Soronen ja Veli-Matti Koskela.)
  8. Nimetään vastuuhenkilöt seuraaviin kerhon toiminnan kannalta keskeisiin tehtäviin kalenterivuodelle 2012. Tämä kohta voidaan jättää sääntöjen mukaan myös uuden hallituksen päätettäväksi. Päätöstenteko syykokouksessa antaa kuitenkin vahvemman selkänojan tulevalle toiminnalle, koska syyskokouksessa on enemmän jäseniä ottamassa asioihin kantaa.
    1. Valitaan kerholle varapuheenjohtaja. (Vuonna 2011 varapuheenjohtajana on toiminut Tero Kontiokari.)
    2. Valitaan huutokaupanhoitaja. (Vuonna 2011 huutokaupanhoitajana on toiminut Tero Kontiokari.)
    3. Valitaan huutokauppatoimikunta. (Vuonna 2011 toimikunnan jäseniä ovat olleet Markku Sumén, Timo Rätti, Jani Nuorala ja Rauno Mäkitalo.)
    4. Nimetään kerholle varainhoitaja. (Vuonna 2011 varainhoitajana on toiminut Aki Löytynoja.)
    5. Valitaan kerholle sihteeri. (Vuonna 2011 sihteerin tehtäviä on hoitanut Esa Moilanen.)
    6. Nimetään kerhon tiedotus- ja www-vastaava. (Vuonna 2011 kerhon tiedotuksesta, postituksesta sekä www-sivujen päivityksistä on vastannut Timo Rätti.)
    7. Valitaan kerholle jäsenrekisterin ylläpitäjä. (Vuonna 2011 jäsenten kirje- ja sähköpostiosoitteistoa on ylläpitänyt Timo Rätti.)
    8. Valitaan yhteys-/vastuuhenkilö antiikki- ja keräilymessuille. (Vuonna 2011 yhteysasioita on hoitanut Markku Sumén. Laskut on maksanut varainhoitaja Aki Löytynoja.)
    9. Nimetään rahojen arviointipalveluja kerhon nimissä tarjoavat henkilöt. (Vuonna 2011 arviointipalveluja kerhon nimissä ovat tarjonneet Aki Löytynoja ja Tero Kontiokari.)
    10. Tarvikevälityksen hoidon jatkaminen J. Nuorala Oy:n kautta.
  9. Muut asiat.

2. Tom C. Bergroth -mitali

(Alla oleva viesti on Antti Matikkalalta)
"Turun kaupungin historiallisen museon raha- ja mitalikabinetin hoitajan, amanuenssi Tom C. Bergrothin 60-vuotispäivän 5. lokakuuta 2011 kunniaksi on lyötetty mitali, jonka muotoili ruotsalainen kuvanveistäjä Ernst Nordin. Pronssista mitalia on lyöty 100 kappaletta. Sen halkaisija on 56,2 mm ja paino 63,4 g. Mitalin hinta on 100 euroa ja sitä voi tilata Antti Matikkalalta (antti.matikkala [at] helsinki.fi)."

Kuva mitalista: http://oulunnumismaatikot.fi/kuvat/bergroth-mitali.jpg.

3. Osakekirjahuutokauppa 3

Osakekirja fi:n Osakekirjahuutokauppa 3 on käynnissä parhaillaan ja päättyy 30.10.2011 klo 20.00 EET. Huutokauppa löytyy osoitteesta http://www.osakekirja.fi/huutokauppa.html.

Huutokaupassa on hienoja kohteita mm. Dalsbruk vuodelta 1937, Pohjola vuodelta 1891 tai Uudenkaupungin Valtamerilaiva vuodelta 1918 muutamia mainitakseni.

Tervetuloa huutamaan!

Terveisin,
Janne Pietikäinen, osakekirja fi, puh 040 521 21 21

4. Lopuksi...

• Ensi kevään juhlahuutokauppaan otetaan jo nyt vastaan kohteita. Kaikki kohteet otetaan huomioon, mutta samalla toivomme saavamme huutokaupattavaksi myös harvemmin tarjolla olevia kohteita. Kannattaa ottaa jo ennen joulua yhteyttä huutokaupanhoitajaan: Tero Kontiokari, meklari(at)oulunnumismaatikot.fi, 040 757 4423.
  • 5 euron maakuntarahasarja on pian valmis. 3.10. ilmestyi Pohjanmaan maakuntaraha, 2.11. ilmestyy Lappi ja viimeisenä 1.12. Ahvenanmaa. UNC-laatuisia maakuntarahojahan saa vaihtaa nimellisarvollaan postitoimistoissa, Proof-laatuiset maksavat hieman enemmän.
  • Kerhon pikkujoulujen järjestämisestä ei ole vielä tehty päätöstä. Syyskokouksen muiden asioiden yhteydessä voidaan keskustella myös tästä. Lisätietoa mahdollisista pikkujouluista tulee myöhemmin kerhon www-sivuille: http://oulunnumismaatikot.fi/kokoontumiset.php.

Syysterveisin,