ONK 50 vuotta 2012

Kevätkokouskutsu ja jäsenkirje, maaliskuu 2016

1. Kevätkokouskutsu

Oulun Numismaattisen Kerhon sääntömääräinen kevätkokous pidetään maanantaina 14.3.2016 klo 18.00 Lintulammen asukastuvalla (Latokartanontie 1). Kokouksessa käydään läpi yhdistyslain mukaisesti edellisen vuoden tilit. Kokouksen esityslista löytyy alta, ja alustava vuoden 2015 toimintakertomus tulee kerhomme nettisivuille. Alustava toimintakertomus sekä tilinpäätös ovat saatavana myös kokouspaikalla ja ne voidaan toimittaa tarvittaessa postitse.

2. Valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa. (Mikäli kokouksen puheenjohtajaksi valitaan vuoden 2015 hallituksen jäsen, tilien hyväksymisen ajalle valitaan toinen henkilö kokouksen puheenjohtajaksi.)
  4. Hyväksytään kokouksen työjärjestys.
  5. Esitetään tilinpäätös, toiminnantarkastajien lausunto ja toimintakertomus.
  6. Päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä hallituksen jäsenille ja muille vastuuvelvollisille.
  7. Käsitellään muut asiat.

2. Sähköpostikirjeistä

Joidenkin sähköpostilistalla olleiden osoite on lakannut toimimasta syystä tai toisesta. Jos haluat (takaisin) listalle, ilmoita toimiva sähköpostiosoitteesi lähettämällä sähköpostia minulle: jasenasiat(at)oulunnumismaatikot.fi. Sähköpostilistalla olevat saavat n. 2 kertaa kuukaudessa kerhokirjeen, jossa ilmoitellaan ensisijaisesti kerhon tapahtumista, mutta myös silloin tällöin valikoidusti numismatiikan uutisaiheista ja alennuksista mm. JNCoins.comiin.

Useasti tulee myös virheilmoituksia sähköpostilaatikon täyttymisestä. Suosittelisin hankkimaan sellaisen sähköpostilaatikon, jossa rajat eivät tule heti vastaan, esim. www.gmail.com tai www.outlook.com. Molemmat näistä ovat täysin ilmaisia käyttää.

3. Suomen ja ONK:n juhlavuosi 2017

Ensi vuonna vietetään Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlaa. Samoin ONK täyttää 55 vuotta, ja tarkoituksenamme on järjestää myös Suomen Numismaatikkoliiton kevätkokous 18.-19.3.2017. Sinne on toki vielä pitkä aika, mutta on parempi aloittaa valmistautuminen juhlavuoteen jo hyvissä ajoin.

Koska liiton kokouksen yhteydessä on ollut yleensä suuri huutokauppa, olisi jo nyt hyvä miettiä, olisiko omissa kokoelmissasi mahdollisia mielenkiintoisia kohteita huutokaupattavaksi. Toki sitä ennen järjestämme vielä yhden huutokaupan tulevana syksynä (25.9.2016), ja sinnekin kohteita toki tarvitaan. Mahdollisista huutokauppakohteista kannattaa olla yhteydessä tämän kevään aikana huutokaupanhoitajaamme, Tero Kontiokariin; meklari(at)oulunnumismaatikot.fi tai puh. 040 757 4423.

ONK aikoo myös olla mukana, mikäli esim. Oulun kaupunki järjestää jotain itsenäisyyden 100-vuotistapahtumaa. Nyt tarvitsisimme ideoita ja yhteyshenkilöitä, joiden kautta saisimme järjestelyt etenemään. Voitte ottaa yhteyttä ONK:n toimihenkilöihin, yhteystiedot löytyvät sivuiltamme.

4. Kevään huutokaupan tulokset

Viime sunnuntaina järjestetyn keväthuutokaupan tulokset löytyvät nettisivuiltamme http://www.oulunnumismaatikot.fi/huutokaupat/listat/onk_huutokauppa_2016-02-28_lista.html. Jälkimyynti su 6.3.2016 klo 12.00 saakka! Yhteydenotot Tero Kontiokariin. Lisätiedot netistä yllä olevasta linkistä.

5. Tämän vuoden kerhoillat

Alla vielä tiedoksi tämän vuoden kerhoillat. Kokoontumispaikka on edelleen Lintulammen asukastupa, Latokartanontie 1 (Höyhtyän ostoskeskus). Paikalle saa tulla jo n. 17.30, vaikka virallinen aloitus on 18.00. Kannattaa varmistaa mahdolliset viime hetken muutokset sivuiltamme, http://www.oulunnumismaatikot.fi/kokoontumiset.php. Tervetuloa käymään kerhoilloissa!

14.3. (kevätkokous), 21.3., 11.4., 25.4., 9.5., 23.5., 22.8., 5.9., 25.9. (valtakunnallinen huutokauppa), 10.10., 31.10., 14.11. (syyskokous), 28.11., 12.12. (pikkujoulut).

Ystävällisin terveisin,

Timo Rätti, jäsensihteeeri
puh. 040 553 8698 (iltaisin)