JÄSENKIRJE 1/2009

Arvoisa numismaatikko,

Oulun Numismaattisen kerhon kevään 2009 toimintakausi pyörähtää käyntiin ensi maanantaina, 12.1. Paikalle voi saapua perinteiseen tapaan jo klo 17 ns. vaihtotuntia viettämään. Tervetuloa kerhoiltaan!

Kevätkauden ohjelman näet kokoontumiset-sivulta. Kannattaa huomata, että 26.1., 23.2., 6.4. ja 20.4. ovat yläkerran luokissa johtuen Lyseon muista varauksista. Tarkempaa tietoa asiasta ei vielä ole. Pyrimme tiedottamaan mahdollisista muutoksista sähköpostitse ja kerhon www-sivuilla.

Kerhoillassa 9.2. on luvassa Janne Pietikäisen pitämä osakekirjaesitelmä. Voitte ottaa mukaan kokoelmissanne tai hallussanne olevia osakekirjoja, sillä Pietikäinen kerää tietoja vuoden 2010 osakekirjakatalogiin. Lisäksi hän voi auttaa yhtiöiden tietojen selvittämisessä ja on myös valmis ostamaan osakekirjoja, mikäli joku haluaa myydä. Kannattaa tulla mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan.

Allekirjoittanut (Timo Rätti) hoitaa kerhon kaikki jäsenasiat. Toivonkin, että otatte rohkeasti yhteyttä minuun kaikenlaisissa kerhon (ja miksei myös liiton) jäsenyyttä koskevissa asioissa. Yhteyttä voitte ottaa joko sähköpostilla osoitteeseen jasenasiat(at)oulunnumismaatikot.fi tai puhelimella numeroon 040 553 8698. Toki myös kerhoilloissa voitte nykäistä hihasta. Eli mikäli jäsentiedoissanne on tapahtunut tai tapahtuu muutoksia, ottakaa minuun yhteyttä, niin saadaan tiedot ajantasalle! Näin myös sähköpostit ja Numismaatikko-lehtikin saapuvat oikeaan osoitteeseen. Kerhon sähköpostiosoite info(at)oulunnumismaatikot.fi toimii myös edelleen; sillä tavoittaa puheenjohtajan ja sihteerin.

Syyskokouksessa päätettiin lahjoittaa Pohjois-Pohjanmaan museolle sieltä puuttuvat käyttökolikot. Jos haluat osallistua museon keräykseen, voit ottaa yhteyttä Juhaan: juha.vuorio(at)suomi24.fi tai puh. 08-530 8196 / 040-500 6955. Alla olevat kolikot puuttuvat vielä:
1 p: (1973)
10 p: (1994), 2001x2
1 mk: 1973, 75, 84x2, 88
1 mk: (1995), 2001x2
5 mk: 1980x2, 81x2, 82x2, 84, 85x2, 86
5 mk: 1987x2, 88x2, 89x2, 90, 91x2, 92
5 mk: 1994, (96), 97
10 mk: 1993x2, 94, 95, 96, 97, 98x2, 99

Numismatiikan uutisia:

Uusi 20 euron seteli on havaittu. Setelissä on Suomen maatunnus L ja arvopuolen tähdessä kirjain H. Eli 20 euroa Trichet L koodilla H006 pitäisi olla liikkeellä. Seteli on painettu Englannissa Thomas de la Ruen setelipainossa. Muut Trichet 20 euron setelit ovat koodilla P, E ja G (Saksa, Ranska ja Hollanti).

Oikein hyvää alkanutta uutta keräilyvuotta!

Terveisin,
Jäsensihteeri Timo Rätti